۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

مراقب این اشتباهات در آشنایی باشید

 

اشتباهات آشنایی , پیشنهاد ازدواج

 

آشنایی مرحله ای است که نمی توان به طور دقیق گفت از کی شروع می شود اما هر شناختی که شما از لحظه مطرح شدن پیشنهاد ازدواج تا لحظه زیر یک سقف رفتن به دست می آورید، در بحث آشنایی می گنجد. عمق گرفتن این آشنایی تا حد زیادی در گرو تحقیق، دقت در روحیات و پرسیدن به جای سوالات است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

6 اشتباه بزرگ در ازدواج

مجموعه: دانستنیهای قبل از ازدواج 


اشتباه بزرگ در ازدواج,انتخاب همسر

 

انتخاب موفقیت آمیز همسر مستلزم عوامل بسیاری از جمله داشتن شناخت است. سیر منطقی این انتخاب شامل مراحل: انتخاب اولیه ، گذراندن دوره شناخت نامزد و تصمیم‌گیری نهایی در مورد اوست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

ترس از مجرد ماندن!

 


 

مجرد ماندن,زندگی مجردی, زندگی زناشویی

بطور روزانه با مراجعه کنندگان جوان،‌یعنی دخترها و پسرهایی روبرو می‌‌شوم که مجردند و به ظاهر زندگی آرام و خوبی دارند اما به شدت ناامیدند و از زندگی مجردی خود می‌‌ترسند و نگران آینده هستند. از طرفی با خانم‌ها و آقایان زیادی مواجه می‌‌شوم که متاهل اند و به دنبال هر دستاویزی می‌‌گردند تا خود را از زندگی زناشویی سخت و طاقت فرسای خود رها کنند‌. از خود می‌‌پرسم حق با کدام دسته است؟ و همیشه به‌یک پاسخ می‌‌رسم. حق با هر دو گروه است‌. اما چرا‌؟ چون برای برخی از افراد، مجرد بودن به شدت مخرب و حتی افسرده کننده است و برای برخی دیگر متاهل بودن و البته برای هر دو گروه، افتادن در دام ازدواج‌های ناهماهنگ که بطور روزانه آنها را در معرض تخریب و حتی اختلالات جسمی‌‌و روانی قرار می‌‌دهد‌.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

ویژگی‌های یک همسر ایده‌آل

 


 

همسر ایده آل, انتخاب همسر,  همسر آینده‌

در گذشته بزرگتر‌ها نقش مهمی در ازدواج فرزندان و به‌خصوص در انتخاب همسری ایده‌آل البته به‌زعم خودشان، ایفا می‌کردند و فرزندان هم معمولاً بدون هیچ مخالفتی می پذیرفتند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

با همسر وابسته به خانواده اش چگونه رفتار کنم؟

 

همسر وابسته,مشکلات شایع همسران

اگر همسر شما از لحاظ عاطفی به خانواده‌اش وابسته است و باعث شده که شما احساس کنید نیازهای روحی و عاطفی شما تامین نمی‌شود حق دارید که از این وضعیت ناراحت باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

دلیل تقدم زن بر مرد در آیه: "الزَّانِیَةُ وَ الزَّانی..."، چیست؟

پرسش
دلیل تقدم زن بر مرد در آیه: الزَّانِیَةُ وَ الزَّانی‏ فَاجْلِدُوا کُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ لا تَأْخُذْکُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فی‏ دینِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِر... و تقدم مرد بر زن در آیه: وَ السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَیْدِیَهُما جَزاءً بِما کَسَبا نَکالاً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَزیزٌ حَکیم،‏ چیست؟
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مسعود شیری

اگر به دوست دخترمان شک داریم، چه باید کرد؟

 

 دوست دخترمان

 

 

پسری هستم 22 ساله و 4 سال است با دختری رابطه دوستی دارم. علاقه زیادی به همدیگر داریم ولی 1 سال است بخاطر خواهرش که آدم پایبندی نیست شک دارم که نکند وی  هم مانند خواهرش باشد.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

روابط قبل از ازدواج بدون اطلاع والدین

 

رابطه دختر و پسر

 

دختری هستم 21 ساله و ترم 5 دانشگاه، بعد از 4 ترم به ابراز علاقه مداوم یکی از همکلاسی‌هایم جواب مثبت دادم. از آنجائیکه هر دو شرایط ازدواج نداریم، قرار گذاشتیم تا اتمام دانشگاه صبر کرده و موضوع را از خانواده‌ها پنهان کنیم. من دختری مذهبی هستم و این اولین پسری است که رابطه دارم در این مدتی هم که باهم هستیم تقریبا علاقه‌مند شدم ولی در حدی نیست که نتوانم فراموشش کنم. یعنی ایشان خیلی بیشتر به من وابسته شده و دوستم دارد. جدیدا رفتارش خیلی صمیمی و راحت شده است. می‌خواهم بدانم در این رابطه که قصدمان ازدواج است از لحاظ نیازهای جنسی، چقدر می‌توانیم راحت باشیم؟ البته حضوری هیچ رابطه ای نداریم، حتی دست همدیگر را نیز نمی‌گیریم، ولی تلفنی یا از طریق اس ام اس چه؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

پشیمانی از ازدواج، بعد از رفتن به دانشگاه

دانشگاه آزاد
 



من 22 سال سن دارم و حدود 4 سال از نامزدی و ازدواجم می‌گذرد. در دوران مجردی خیلی محدود بودم و پدرم خیلی اذیتم می‌کرد؛ هیچ وقت اجازه بودن با دوستان را نداشتم همیشه مثل یک زندانی در خانه حبس می‌کرد. از نظر مالی اوضاع زیاد خوبی نداشتیم با هیچ پسری رابطه نداشتم و به قول معروف آفتاب و مهتاب ندیده بودم. اولین پسری که به خواستگاریم آمد اینقدر شیفته‌اش شدم که خیلی سریع قبول کردم. مسلما برای من‌ که حتی با یک پسر هم رابطه نداشتم زیاد غیر معقول به نظر نمی‌آید. از طرفی از فقر خانه پدری و سختگیری‌های پدرم خسته شده بودم نمی‌دانم چرا فکر می‌کردم با ازدواج می‌توانم مشکلم را حل کنم. خلاصه اوایل همه چیز خوب بود از همسرم خواستم اجازه دهد درسم را ادامه داده و به دانشگاه بروم. الان حدود 2 سال است که دانشگاه می‌روم تازه فهمیدم چه اشتباه بزرگی کردم که ازدواج کردم تعریف از خود نباشد چهره زیبایی دارم و تا به حال توجه خیلی از پسرها را  به خودم جلب کردم ولی همین که می‌گویم متاهل هستم خیلی تعجب می‌کنند به آزادی دوستام واقعا حسرت می‌خورم وقتی گروهی دختر وپسر را می‌بینم که با هم دوست هستند وگردش می‌روند یا وقتی دوستانم را می‌بینم که آزادند و هرجا دوست دارند می‌روند با هر کی دوست دارند دوست می‌شوند و وقتی خسته می‌شوند می‌روند سراغ یکی دیگر، از اینکه حماقت کردم و زود ازدواج کردم لجم می‌گیرد. خیلی وقتها هم پدرم را مقصر می‌دانم. همه‌اش به خاطر سخت گیریهای او بود. الان اصلا حال خوبی ندارم نه شوهرم را دوست دارم نه زندگیم را اما دلم نمی‌خواهد به شوهرم خیانت کنم، چون با پول او دانشگاه رفتم. طلاق هم نمی‌توانم بگیرم نه راه پس دارم نه پیش شما را بخدا بگوئید چیکار کنم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

آیا ازدواج با فردی که تفاهم اعتقادی نداریم درست است؟

ازدواج

 

 

با آقایی که از همسرش جدا شده، حدود 1.5 ساله آشنا شدم. از نظر اخلاقی آدم خوبی است. مودب، چشم پاک، وفادا، پر تلاش، امیدوا، و مهربان. فقط می‌گوید تا 5 سال پیش نماز می‌خوانده و در حال حاضر نمی‌خواند. البته به امام حسین(ع) و اسلام و حقوق زن از نظر اسلام اعتقاد دارد. حتی به بعضی احکام شخصی در اسلام. ما خانواده مذهبی هستیم. حالا نمی‌دانم رابطه خود را  تمام کنم یا بگویم دیگر نمی‌خواهم دوستی رو ادامه دهم و برای ازدواج اقدام کند؟ اصلا با وی ازدواج کنم؟ در اینصورت بچه های چنین خانواده‌ای چگونه تربیت می‌شوند؟ مثل پد؟ یا من که مادرم؟

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

می‌ترسم اگر ازدواج نکنم پیر شوم و مورد تمسخر و ترحم اطرافیان قرار بگیرم.

ازدواج
 

چند ماه است که خواهر بزرگترم ازدواج کرده است. فرزند آخر خانواده هستم و 30 ساله.  دوست دارم زودتر ازدواج کنم ولی قسمت نمی‌شود می‌ترسم پیر شوم و مورد تمسخر و ترحم اطرافیان قرار بگیرم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری

احساس می‌کنم زندگی تکراری شده و اصلا هیچ هدفی ندارم

زندگی تکراری
 

 مدتی است که احساس می‌کنم زندگی تکراری شده و اصلا هیچ هدفی ندارم خیلی کلافه‌ام، نمی‌دانم علتش چیست همیشه ذکر صلوات را می‌گویم و سعی می‌کنم با کار خودم را مشغول کنم. احساس می‌کنم که به همدم و همراز احتیاج دارم ولی کاری از دستم بر نمی‌آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مسعود شیری